מהן תלונות הצרכנים הנפוצות ביותר בתחום הסלולר?

מהן תלונות הצרכנים הנפוצות ביותר בתחום הסלולר?

השימוש בטלפונים סלולאריים, הפך כיום לנפוץ מאוד, כמעט עד לרמה שבה נעלם מהשטח הטלפון הקווי. אנשים פרטיים וגם עסקים, עושים במכשירים אלה שימוש נרחב וכתוצאה מכך, משתמשים באופן קבוע בשירותי חברות הסלולאר. התחרות בתחום זה עזה. על רקע זה, נראה שהחברות מרשות לעצמן להוריד רמות שירות וגם לפעול באופן שאיננו תמיד ישר, כדרך לקצץ בהוצאות ולשפר רווחים. הדבר מתבטא בתלונות הצרכנים הנפוצות ביותר כנגדן, בהן:

הפרעה לביטול עסקאות

"התחכמויות" שונות של החברות, כשזה מגיע לביטול עסקאות איתן. מאחר שיש להן הרשאה לגבות כסף באופן חודשי קבוע, הן מעכבות במקרים כאלה את הביטול או מתחמקות בכלל מלבצע אותו, פשוט בכדי להמשיך ולגבות את התשלום החודשי הקבוע. מקרים כאלה כבר הגיעו לבתי משפט לתביעות קטנות ונפסק בהם פיצוי, לטובת הצרכן הנפגע. עוד סוג התחכמות, שמפריע לעזוב חברה כזו, הוא דרישת תשלום יציאה ("קנס יציאה") גבוה מהמותר. דוגמא נוספת, היא חסימת מכשיר שנרכש אצל החברה, מיכולת שימוש בסים עבור רשת של חברה מתחרה, אליה רוצים לעבור.

הסתרת מידע חיוני

"התחכמות" נוספת של חברות הסלולאר, היא במקרים שבהם לא שולחים חשבוניות או אפילו לא עותק מודפס של חוזה ההתקשרות, שעליו חתם הלקוח בתחילת ביסוס יחסיו עם החברה. החוק מחייב לעשות זאת. הימנעות מכך, לא רק מהווה עבירה על החוק, אלא גם "תורמת" כמובן ליכולת החברות לבצע הפרות חוק או חוזה נוספות, מבלי שהלקוח יהיה מודע לכך.

אי הודעה על חריגה

חברות הסלולר חייבות להודיע ללקוח, במקרה שהוא כבר ניצל 75%-95% מחבילת הגלישה שלו. זאת, בכדי שהוא יהיה מודע לכך שהוא קרוב לחריגה מהחבילה ולכן, לתשלום תעריף גבוה במיוחד. (לא) יפתיע אתכם לשמוע, שכבר קרה שחברות הסלולאר לא עשו זאת.

טעויות בחיוב

טעויות חיוב, עשויים להיות משמעותיות במיוחד כאשר הן קבועות (בחיוב החודשי), דוגמת חיוב על שירותים שלא ביקשתם. חשוב לשים לב גם לטעויות בתשלומים חד פעמיים, דוגמת אופן פריסת התשלומים, בהתאם למה שביקשתם.

חשבונית למייל!

ומה אם אני לא רוצה חשבונית למייל? אלא לדואר הרגיל? נראה שלחברות הסלולאר (ולא רק הן), יש מוטיבציה בלתי נדלית, לנסות ולשכנע לקוחות לעבור לקבלת חשבוניות במייל. כשזה לא הולך, הן מנסות לא פעם להתחיל לעשות זאת נגד רצונו ובלי ליידע אותו מראש, "בשיטת מצליח". חשוב להבין, שהעדפת חשבוניות באימייל לא נובעת מתוך דאגה מרשימה לעתיד כדור הארץ ויערות הגשם העשוקים באמאזונס, אלא בכדי לחסוך לחברות אלה בהוצאות הדפסת ומשלוח החשבונות.

לסיכום

לאור המצב המתמשך של חוסר תום לב מצד ספקיות אלה, מומלץ לעקוב בהקפדה יתרה אחר התנהלותן מולכם.  הטעויות שחברות אלה עושות "בתום לב", הן לרוב לטובתן. מפתיע, לא? לכן חשוב לבדוק חשבונות, לברר בהקדם כל חריגה, לתעד ולהקליט שיחות עם נציגי השירות. חשוב לזכור, שבמידת הצורך ניתן גם לתבוע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט