כמה עולה להחזיק רכב בשנת 2020?

כמה עולה להחזיק רכב בשנת 2020?

רכבים הם עניין יקר, גם מעבר לרכישה. איך שלא מסתכלים על זה, בין אם מדובר בבעלות על רכב או שכירה, ברכב מיד ראשונה או עשירית, בדגם כזה או אחר – לא מדובר בכסף קטן.

שכירות מול בעלות

מחיר רכישה הוא לא חלק מאחזקה שוטפת של רכב, אלא משולם בבת אחת. מקרה יוצא דופן, הוא רכישה בשיטת ליסינג מימוני, שאז התשלומים מצטרפים להוצאה השוטפת על הרכב. עוד נזכיר, כי יש מקרים בהם משתלם לשכור רכב בארץ, כולל בליסינג תפעולי (שכירה + שירותי אחזקה).

ביטוחים

במצטבר, ביטוח רכב הוא בין ההוצאות הכבדות ביותר סביב אחזקת הרכב. זאת, במיוחד מאחר שמדובר רוב הזמן בהוצאה בלבד. החזר השקעה רואים מבחינה זו רק בשעת צרה, במידה והמקרה רלוונטי לביטוח (ולאותיות הקטנות שלו במיוחד). במקביל, ביטוח רכב הוא לפחות בחלקו חובה, כך שלא ניתן להימנע מזה. מה שאפשר לעשות, זה לנסות ולצמצם את עלויות הביטוח, בהתחשב במה שאנחנו כן מעוניינים לבטח. לשם כך, חשוב כמובן להבין מה משפיע על מחיר הביטוח. מדובר בשורת נקודות, דוגמת ההיסטוריה של הנהג ושל הרכב, בהיבטים שרלבנטיים להערכת הסיכון שהם מציבים.

 להחזיק רכב בשנת 2020

עוד הוצאות קבועות

מעבר לביטוח, ההוצאות החודשיות על רכבים כוללות עוד כמה נקודות קטנות, אך קבועות ומצטברות. טסט לרכב עולה כ-1,000 ש"ח בשנה וזאת, במקרה הטוב שלא עולים בעקבותיו תיקונים יקרים לביצוע. הוצאות דלק הן היבט שתלוי מאוד בדפוסי הנהיגה של כל אחד. עם זאת, הוצאה זו שונה מהותית מהאחרות, בכך שהיא מניבה תועלת מיידית וישירה. היא "מחזירה את עצמה" וגם מספקת רמת שליטה גבוהה מאוד – אם אין צורך בנסיעות בזמן מסוים, לא מבצעים הוצאה מסוג זה. עוד נזכיר שני סוגי הוצאה, לרוב בהיקפים קטנים יחסית, אך בכל זאת באופן שהוא משמעותי במצטבר: הוצאות על חנייה ועלויות תחזוקה שוטפת.

הוצאות חד פעמיות

הוצאות חד פעמיות על אחזקת רכב, עלולות להיות יקרות במיוחד. גלגלים ומצברים, מספקים דוגמאות לחלקים חיוניים ברכב, שיש להחליף כל כמה שנים. נהגים משלמים מדי פעם גם קנסות על עבירות תנועה או חנייה וכמובן, תמיד ישנו במוקדם או במאוחר מצב של תקלה מורכבת. סביב תקלות כאלה, התיקונים עשויים להיות יקרים במיוחד. בהיבט התיקונים, צמצום הצורך בהם הוא לא מדע מדויק. יש רכבים שנחשבים אמינים יותר, אבל מצד שני עשויים להיות יקרים מאוד לתיקון כאשר הם מתקלקלים. תיקונים במוסך היבואן עשויים להיות איכותיים יותר (לא בהכרח ולא תמיד!), לקצר את הליך פתרון התקלה ולצמצם צורך עתידי בתיקונים. מצד שני, הם עשויים להיות יקרים יותר – גם התיקון וגם השימוש בחלפים מקוריים.

לסיכום

אחזקת רכב היא כאמור עניין לא זול. מצד שני, מודעות לפרטי הפרטים שמרכיבים הוצאות אלה וניתוחם, יסייעו לצמצם זאת ככל הניתן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט