כמה עולה לקדם אתר?

עסקים רבים מבינים שממש כפי שהם חייבים לקוחות, כך הם גם חייבים שיווק, אך כאשר הם פונים לבחון עלויות, הם מהר מאוד הולכים לאיבוד ואף רבים מרגישים מרומים, ולו כי הם מגלים פערים של אלפי שקלים בין חברה אחת לשנייה. האם התנהלות שכזו הגיונית? ובכן כן ולא, משמע כמו בכול מחקר טוב יש לבודד משתנים, ופה ראוי לבודד את המשתנים הבאים: ניסיון החברה, רזומה, שיטות העבודה, סל השירותים שעומד על הפרק, מצב התחרות מהצד של בית העסק וזמינות. כמו כן, מראש נבהיר שהרבה פעמים שווה להוציא כמה אלפים יותר ולהתחיל לראות תוצאות, מאשר לשלם הרבה פחות ופשוט לזרוק את הכסף לפח. אז כמה עולה לקדם אתר? להלן תשובה מנומקת:

מדברים במספרים

אנו יודעים שרבים נוהגים ללכת סחור סחור סביב השאלה "כמה עולה לקדם אתר?" ועל כן נתחיל ממספרים: הסכום עשוי לנוע בין 1,500 7,500 ש"ח. שנרחיב? ובכן באופן כללי (כללי מאוד) אין לצפות למצוא שירות יעיל שעולה פחות מ2,000 ש" לחודש, כאשר סכום שנע בין 2,000 ל3,000 ש"ח מיועד לעסקים קטנים ונישתיים, סכום שנע בין 3,000 ל6,500 ש"ח מיועד לעסקים יחסית תחרותיים וסכום שעובר את רף ה 6,500 ש"ח כבר מיועד לעסקים סופר תחרותיים. מבקשים הרחבה? נציין כי לא מעט מומחים בתחום כתבו על הנושא, ביניהם עידן בן אור, מי שעוסק בקידום אתרים לא מעט שנים. ובכן, עידן התייחס במאמר שלו למחירי קידום אתרים – שווה בחינה!

מדברים מספרים כמה עולה לקדם אתר

 עומדים לסגור מחיר? תוודאו על מה משלמים

כאשר המוסכניק מעניק דרישת תשלום, ברור בדיוק על מה משלמים, אך כאשר עומדים לשלם על שירותי קידום אתרים רבים משחקים אותה מבינים, אך בפועל מצויים באפלה. מאין נובעת אותה עמימות? ובכן מדובר בתחום שמורכב מאינספור נדבכים, שעשוי לשנות שיטת שיווק באמצע, שכל הזמן מיישר קו בהתאם לממצאי האופטימיזציה וגם גוגל מהווה שחקן משפיע (ולעיתים גם מפתיע). כמו כן, הרבה פעמים עסקים כן מבינים על מה הם משלמים, אך בפועל לא מקבלים את ה"המוצר הרצוי", ולו בשל חוסר מיקוד – נקודה למחשבה.

לא תודה – זול מדי!

לקוח צריך להפעיל שיקול דעת וכאשר הוא מקבל הצעת מחיר נמוכה, עליו לתהות על טיבה של חברת הקידום. בכול זאת המחיר מפתה? היו מאוד ברורים – תתעקשו להבין מה בדיוק עומדים לקבל ומה קורה אם החברה אינה עומדת ביעדים. התחלתם עם אותה חברה זולה שיתוף פעולה? עמדו על המשמר – תבינו בדיוק מה קיבלתם במהלך החודש, כולל מאמרים, קישורים וכדומה.

יותר שווה פחות

לאחר שמוצאים חברת קידום, יש לוודא שני דברים: האם היא מבינה לעומק צרכים, יכולות ושלל פרמטרים משלימים, וכיצד עומד להתנהל הליך הקידום. זה הזמן לחדד שגם אם בחרתם לשלם הרבה, עדיין אל תתעקשו שהקידום יתבצע באינספור אפיקים. מדוע? באופן שכזה איכות הקידום בהחלט עשויה להיפגע. מסקנה? העניקו קצת קרדיט לשיקול הדעת של המקדם – בהצלחה!

 

 

 

סגירת תפריט
נגישות