העתיד כבר כאן: איך תשפיע מגפת הקורונה על התנהלות העסקים?

בשנים האחרונות, רואים מעבר של עסקים רבים לדיגיטל וצורך שלהם להיות נוכחים ברשת. משבר הקורונה שהתפתח לאחרונה, השפיע על כך בדרכים מגוונות:

התארגנות העסקים למעבר לדיגיטל

אחד ההיבטים הבולטים של הנושא, הוא החלפת ציוד מחשוב פנימי שנרכש עבור העסק, בשירותי מחשוב מסוגים שונים. אחסון בשרת VPS למשל, חוסך מעסקים רבים את הצורך לרכוש ולנהל בעצמם שרתים פיזיים, בתוך העסק. על רקע המשבר הכספי שנוצר אצל רבים סביב פרשת הקורונה, העסקים שהתארגנו למעברים מסוג זה, קיבלו סיבה נוספת ודחופה לעשות זאת. שירותי אינטרנט מסוג זה, הם פעמים רבות קלים יותר להתמודדות מבחינה כספית.

צמצום הוצאות

במבט כללי יותר, צמצום הוצאות בעזרת מחשוב הפך בהשפעת הקורונה לאופציה שבוחנים יותר לעומק. לדוגמה: "משרד ללא נייר" – החזון הוותיק שאף פעם לא מתממש באופן מלא, אולי עכשיו קרוב קצת יותר. במקום למשל לשדרג את 3 המדפסות העסקיות הישנות, אולי כדאי לחשוב על כל זה מחדש – ייתכן שמספיקה בכלל מדפסת אחת, אם נמצא לפחות אלטרנטיבות חלקיות לנושא הניירת.

העתיד כבר כאן איך תשפיע מגפת הקורונה על התנהלות העסקים

עבודה מרחוק

הקורונה הביאה למצב בו רבים מרותקים לבית מסיבות שונות, אם זה סגרים או צמצום בהיקף העבודה שזמינה. על רקע זה, יותר ויותר אנשים עובדים מרחוק. עסקים אשר שוכרים משרדים וחללים שונים, מצמצמים בעקבות הקורונה את היקפי השכירות ומעבירים עבודה ככל הניתן לפורמט של עבודה מרחוק. מדובר במודל עבודה וותיק מאוד בשלב זה, אבל עסקים רבים יישמו אותו עד כה באופן מצומצם מאוד או חלקי. כעת, יש להם סיבה טובה לשקול זאת שנית. חשוב לציין, שהמעבר הנוכחי מתבצע במידה רבה בחופזה וזו נקודה ש"מזמינה צרות". זאת, הן מהיבטים טכניים של שיבושים בתהליכי העבודה והן מהיבט האבטחה.

שיווק דיגיטלי

שיווק באינטרנט ובסמארטפונים ("בדיגיטל"), נמצא כבר מזמן בלב פעילויות השיווק של עסקים. משבר הקורונה נתן גם לכך דחיפה נוספת. במצבי משבר כאלה, קהל הלקוחות נמצא יותר ויותר באינטרנט, משתמש בסמארטפון ומעדיף לרכוש דרך שני אמצעים אלה. כך שתקציבי השיווק בערוצים אלה צפויים להתרחב בעסקים ותחכום הפעילות בהם יוסיף ויגדל. גם שיווק ברשתות החברתיות הוא אפיק שיכול להשתלם לעסק במקרים רבים.

חנות באינטרנט

לעסקים רבים יש כיום גם חנות באינטרנט ואפילו רק חנות מסוג זה. כעת, עסקים רבים חווים ירידה חדה בהיקף הלקוחות שמגיעים לחנות הפיזית, בעוד שאחרים חווים זינוק בהיקף הפניות לחנות המקוונת. לכן, עסקים רבים שלא עסקו בכך עד כה, בודקים לעומק את האפשרות להקמת חנות באינטרנט. במקביל, עסקים שיש להם גם חנות רגילה וגם חנות באינטרנט, מחזקים בלית ברירה את הפעילות האינטרנטית. כמובן, לא רק הם עוברים למכירות באינטרנט, אלא גם מתחריהם וזה הוא אתגר שגדל.

לסיכום

אין ספק, כי הקורונה דחפה קדימה את מה שמכונה מעבר לדיגיטל וסביר שמגמה זו תוסיף ותימשך.

סגירת תפריט
נגישות