האם כל עסק מקוון זקוק לשירותי קידום אתרים?

האם כל עסק מקוון זקוק לשירותי קידום אתרים?

עסקים תמיד מחפשים דרכים לקיצוץ עלויות ולא ממהרים להיכנס להוצאות חדשות. הדבר נכון, גם לגבי עסקים מקוונים. מבין ההוצאות השוטפות השונות, אחת ההוצאות האופייניות לעסק שנמצא באינטרנט היא ההשקעה בשירותי קידום אתרים. שירותים אלה אמנם לא חייבים להיות ההוצאה הגדולה ביותר שלכם או אפילו קרוב לכך, אבל עדיין – קידום אתרים איכותי באמת איננו זול. אם כך, האם זה באמת נחוץ? האם כל עסק מקוון זקוק לשירותי קידום אתרים?

איך מוצאים אתכם?

שיווק עסקים מתבצע כיום באוסף רחב של ערוצים. זה כבר מזמן לא רק ערוצים דוגמת עיתונות ורדיו. למעשה, המכנה המשותף של רוב פעילויות השיווק כיום, היא רשת האינטרנט. עסקים מגיעים ללקוחות דרך תוצאות החיפוש במנועי החיפוש (בעיקר גוגל), רשתות חברתיות ועוד. לצד הרדיו, יש לנו כיום פודקאסטים. לצד העיתונות הרגילה – אתרי חדשות ומנגנוני עזר כמו טאבולה. במאמרים של חברת קידום האתרים "ריגו מרקטינג" תמצאו עוד מידע רב על נושאים אלה. המשמעות המעשית, היא שלא מספיק שיש לכם אתר או כל נוכחות אחרת באינטרנט – צריך גם לקדם זאת. חייבים להבטיח, שכל מי שמחפש אתכם במנוע החיפוש של גוגל (למשל), ימצא אתכם בקלות.

איך מוצאים את המתחרים?

חשוב לזכור, שיש תחרות על המיקום בתוצאות החיפוש. בהתאם לתחום העסקי שבו אתם פועלים, זו עשויה להיות תחרות עזה ביותר. אומרים ש"אם אתה לא באינטרנט, אתה לא קיים". אבל למעשה, גם עסק מקוון שמגיע למיקום גרוע בתוצאות החיפוש, "לא קיים". אין מה לבנות על היסודיות של המחפשים – לחשוב שהם יבדקו גם את עמוד תוצאות החיפוש השני, השלישי ועוד. לרוב, זה פשוט לא קורה. המחפשים מעדיפים את דף התוצאות הראשון ובעיקר את התוצאות הראשונות שהם רואים בו. זאת, בין השאר, מאחר שהמיקום הגבוה משדר לגולש איכות.

איך תתקדמו לבד?  

ניתן לבצע קידום אתרים לבד ובזול, אבל לא תגיעו כך רחוק במיוחד. קידום אתרים הוא תחום מורכב, שכולל תחומי משנה רבים, בהם קידום אורגני, קידום ממומן, קידום ברשתות חברתיות, שיווק באמצעות תוכן ועוד. הידע המקצועי, הניסיון וההתעדכנות המתמדת בהתפתחויות בתחום זה, משמעותיים מאוד. במקביל, המקצוענים האיכותיים יתמקדו עבורכם בהבאת תוצאות קונקרטיות, תוך הפעלת חשיבה עסקית (לא רק טכנית) והתייחסות לתוצרים קונקרטיים ומדידים. כך שמדובר בהשקעה, שבהחלט יכולה וצריכה להחזיר את עצמה.

מה צופן העתיד?

ייתכן שהתמזל מזלכם וששילוב נסיבות מיוחד, הביא לכך שהאתר שלכם בולט במיוחד בשטח. ייתכן שהשקעתם חד פעמית בפעילות קידום אתרים והחלטתם שהתוצאה מספיקה. אלא שהחיים הם דינאמיים והכול עשוי להשתנות ובאינטרנט הוא בהחלט משתנה. לכן, קידום אתרים הוא לרוב פעילות מתמשכת ולא חד פעמית. מגוון סיבות שלא תלויות בכם, עשויות להביא לכך שהדירוג שלכם בתוצאות החיפוש ייפגע. אחד המתחרים שלכם עשוי למשל להשקיע בקידום אתרים מעט יותר או שגוגל תשנה משהו באלגוריתם החיפוש. מי שלא משקיע, שוקע (בתוצאות). העולם משתנה במהירות, ומגפת הקורונה למשל תשפיע על התנהלות העסקים בהרבה תחומים, ואחד העיקריים שבהם הוא השקעה במסחר מקוון וקידום העסק שלהם באינטרנט.

לסיכום

כמעט כל עסק מקוון חייב להשתמש בשירות קידום אתרים איכותי, אם הוא רוצה להחזיק מעמד. זאת, במיוחד לגבי עסקים שיש להם מתחרים רבים ברשת ובוודאי לגבי עסקים שרוצים להתקדם ולצמוח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
נגישות